انتخاب نام تجاری برای طراحی لوگو (Choose a brand name for the logo) اهمیت زیادی دارد. انتخاب نام تجاری لوگو اولین قدم برای پیاده‌سازی یک لوگوی حرفه‌ای است. انتخاب و پیداکردن نام تجاری مناسب به شما کمک می‌کند تا در پیاده‌سازی طرح برند تصمیم‌های خلاقانه بگیرید. بهتر است زمان بیشتری را برای انتخاب نام تجاری لوگو خود بگذارید. انتخاب نام برند برای لوگو به شما در آینده برای تعیین هویت کمک‌هایی خواهد کرد. انتخاب نام برند برای لوگو می‌تواند شامل چند نکته باشد که برای انتخاب آن بهتر است به این نکات یا ویژگی‌ها توجه داشته باشید. لوگو داک در ادامه به چند نکته مهم برای انتخاب نام برند پیشنهاد داده است.

ویژگی انتخاب نام برند در طراحی لوگو

اصول انتخاب نام تجاری لوگو چیست؟

اولین نکته برای نام برند این است که لوگو باید بامعنا باشد و با فعالیت کسب و کار یا خدمات شما همخوانی داشته باشد. برای مثال کسب و کاری که در حوزه نوشابه انرژی‌زا یا رژیمی فعالیت می‌کند باید از کلماتی مانند سوختن (BURN) استفاده کند. توجه داشته باشید که برای طراحی لوگو ترکیبی نیاز به نامی زیبا و خاص خواهید داشت.

البته اگر به دنبال طراحی لوگو 3 بعدی هستید، انتخاب اسم از اهمیت کمتری برخوردار است. اما در برند و شخصیت کسب و کار شما موثر است.

نکته دوم این است که اسم برند شما به هیچ وجه تکراری نباشد. نام انتخابی لوگو باید منحصر به فرد و از دیگر نام‌ها متمایز باشد. انتخاب کردن اسم در راستای اسم برندهای معروف عملکردی اشتباه و نادرست است که شمارا در آن حوزه کم‌رنگ می‌کند.

سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید راحت و ساده باشد. تمام افراد بهتر است که بتوانند نام لوگوی شما را بخوانند و نوشتار (املا) راحتی داشته باشد.

نام تجاری لوگوی شما باید قابلیت ثبت شدن را داشته باشد و با قوانین در یک راستا باشد. برای انتخاب نام برند یک سری قوانینی تعیین شده است که می‌توانید در هنگام ثبت آن بررسی‌های لازم را انجام دهید.

اصول انتخاب نام تجاری لوگو شامل موارد بالاست که توسط کارشناس‌های طراحی لوگو مجموعه لوگوداک جمع‌آوری شده است. در صورتی که سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید با طراحان مجموعه لوگوداک در تماس باشید.