نقش لوگو در طراحی بسته بندی چیست

نقش لوگو در طراحی بسته بندی چیست؟ در زمان پیاده سازی نشان تجاری به چه مواردی باید توجه داشت؟ بسته بندی کردن کالاها یکی از راه‌های عالی و مناسب برای فروش کالاها است. اما در زمان طراحی و پیاده سازی لوگو برای بسته بندی یک محصول باید به چه مواردی توجه داشت؟ قوانین طراحی لوگو برای بسته بندی چیست؟ در این مقاله از وب سایت لوگو داک قصد داریم در رابطه با لوگو و نقش آن در رابطه ایجاد بسته بندی اطلاعاتی را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

نقش لوگو در طراحی بسته بندی چیست؟ امروزه بسیاری از برندهای بزرگ و مطرح مبالغ زیادی را صرف طراحی بسته بندی و درج لوگو بر روی آن می‌کنند. زیرا مدیران بازاریابی شرکت‌های معروف بر این عقیده‌اند که لوگو در تبلیغات بسته بندی تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال موجب می‌شود که کسب و کار متفاوت از رقبا دیده شود و مسیر هموارتری برای برندسازی پیش‌رو داشته باشد. در ادامه به نقش لوگو در طراحی بسته بندی خواهیم پرداخت؛ پس لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

نقش لوگو در طراحی بسته بندی چیست

نقش لوگو در طراحی بسته بندی

اهمیت طراحی بسته بندی و افزایش فروش آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بسته بندی چیست و چه نقشی در افزایش فروش دارد؟ در سالیان گذشته بسته بندی تنها به منظور حفظ محتویات درون آن انجام می‌گرفت، اما امروزه کارکرد بسته بندی محافظت از محصول، جذب خریدار و اطلاع رسانی به مشتریان است. زمانی‌که افراد در فروشگاه قدم می‌زنند و انبوهی از کالاهای مختلف را در قفسه‌ها می‌بینند، تنها محصولاتی توجه آن‌ها را جلب می‌کند که تکنیک‌های خاصی را برای طراحی بسته بندی به کار برده باشند.

علاوه‌بر شکل ظاهری مطلوب، علائم بسته بندی نیز باید اطلاعات دقیقی را درباره محصول و روش استفاده از آن در اختیار کاربران قرار دهند. این اطلاعات با توجه به نوع محتویات درون پکیج می‌توانند شامل تاریخ تولید و انقضاء، نام و آدرس کارخانه سازنده، ترکیبات و مواردی از این قبیل باشند. درج لوگو بر روی بسته بندی و تاثیر آن در برندینگ لوگو یا همان آرم تجاری متن یا تصویری است که برای معرفی برند به کار می‌رود. لوگوی حرفه‌ای روی بسته بندی، سنگ بنای موفقیت کسب و کار شما را فراهم می‌کند. در واقع این لوگو است که به مشتریان می‌فهماند چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید.

پس برای این‌که محصول مورد توجه مشتری قرار بگیرد، باید از تاثیر و نقش لوگو در طراحی بسته بندی غافل نشوید. لوگوی روی بسته بندی اولین تاثیر ذهنی را بر مخاطب می‌گذارد، بنابراین نقش مهمی در برندسازی دارد. شرکت‌های معتبری نظیر سلام گرافیک علاوه‌بر این‌که لوگوی شرکت شما را به بهترین شکل دیزاین می‌کنند؛ آن را در جایگاه مناسبی بر روی بسته بندی قرار می‌دهند تا توجه مخاطب را کاملا جلب نماید. آرم تجاری در واقع کلید شناسایی برند شما در بین مشتریان است، از این‌رو گرافیست‌های حاذق طراحی لوگوی روی بسته بندی را به نحوی انجام می‌دهند که بتواند پیام برند را به بهترین شکل به مشتریان انتقال دهد.

تاثیر دیگر لوگو در تبلیغات بسته بندی این است که موجب متمایز شدن برند شما از شرکت‌های رقیب می‌شود. آرم تجاری که ترکیبی از تایپوگرافی و المان‌های حرفه‌ای باشد، شما را از رقبا متمایز نموده و کمک می‌کند که از آن‌ها پیشی بگیرید. انتخاب نوع لوگو مانند طراحی لوگوتایپ، لوگو تصویری، لوگو موشن و… باید با دقت بالا انجام شود.

نقش لوگو در طراحی بسته بندی

نکات طراحی لوگو روی بسته بندی

مهم‌ترین کارکرد لوگو روی بسته بندی به شهرت رساندن برند و ماندگاری آن در اذهان است. اما لازم است یک‌سری نکات و اصول در طراحی لوگوی روی بسته بندی رعایت شود تا تاثیر آن در بازاریابی به حداکثر برسد. از جمله مهم‌ترین این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد:

محل قرارگیری لوگو

یکی از ویژگی های لوگوی روی بسته بندی این است که باید در مکان مناسبی قرار گیرد تا ضمن جلب توجه مشتری، ارزش برند شما را نیز افزایش دهد. معمولاً مدیران بازاریابی کارکشته برای موقعیت یابی لوگو قسمت بالای بسته بندی را انتخاب می‌کنند. چنانچه لوگو در پایین بسته بندی قرار بگیرد، مشتری آن را نمی‌بیند، از طرف دیگر شان و منزلت برند زیر سوال می‌رود.

هماهنگی آرم تجاری با سایر طرح‌های روی بسته بندی

برای این‌که نقش لوگو در برند سازی بسته بندی به حداکثر برسد، باید بین دیزاین آن با سایر علائم بسته بندی هماهنگی وجود داشته باشد. آژانس‌های تبلیغاتی باتجربه مانند سلام گرافیک رنگ، فونت و دیگر المان‌های مورد نیاز برای طراحی لوگو را طوری انتخاب می‌کنند که با طرح‌های روی بسته بندی همخوانی داشته باشد.

انتخاب رنگ و فونت مناسب برای لوگو

تیم‌های گرافیکی باتجربه فونتی را برای طراحی لوگوی روی بسته‌بندی برمی‌گزینند که کاملاً خوانا باشد و مشتریان بتوانند آن را به راحتی ببینند. زیرا این پارامتر تاثیر بسیار زیادی در متقاعد کردن مخاطبان نسبت به خرید محصول دارد. رنگ به کار رفته در آرم تجاری روی بسته بندی نیز بهتر است که با رنگ سازمانی شرکت مربوطه هماهنگی داشته باشد. علاوه‌برآن متفاوت بودن رنگ فونت و رنگ تصویر زمینه در خوانایی نوشته‌ها تاثیر بسیاری دارد.

بهترین شرکت را برای طراحی بسته بندی و لوگوی روی آن برگزینید

بسته بندی‌های فاقد آرم تجاری هویت و اصالتی ندارند و مخاطب نمی‌تواند به آن‌ها اعتماد کند. به همین دلیل کسب و کارهای معروف بودجه بسیاری را به طراحی بسته بندی و درج لوگو بر روی آن اختصاص می‌دهند. مزیت لوگو روی بسته بندی این است که حس اطمینان را در مشتری به وجود می‌آورد و او را نسبت به خرید محصول مورد نظر تشویق می‌کند.برای این‌که اطمینان حاصل نمایید لوگوی شرکت شما در جایگاه مناسبی روی بسته بندی قرار گرفته و حس خوبی را در مخاطب به وجود می‌آورد، باید طراحی بسته بندی و آرم تجاری خود را به شرکت‌های خوش‌نام همچون سلام گرافیک بسپارید.

طرح لوگو

یکی دیگر از نکات مهمی که برای درج لوگو روی بسته بندی باید در نظر داشت، توجه به طرح لوگو و کیفیت کار است. طراحی نشان تجاری باید با کیفیت بالا انجام شود تا در هنگام چاپ به راحتی بتوان تصویر آن را با وضوح بالا روی بسته بندی به نمایش گذاشت. از آنجایی‌که مشتری در اولین نگاه جذب لوگوی شرکت و مجموعه شده و با دیدن آن، شرکت تولید کننده را شناسایی می‌کند، بنابراین باید طرح لوگو، قابل درک و واضح و خوانا باشد.

اهمیت ریدیزاین لوگو روی بسته بندی

ممکن است با تولید و عرضه نوعی محصول یا خدمت در بازار، پاسخ و نتیجه نهایی دریافت نشود. طی سالیان گذشته بارها تغییر شکل ظاهری لوگوی شرکت‌ها و برندهای مختلف مانند سامسونگ، اپل، پپسی و… را دیده‌اید. به این تغییر ریدیزاین لوگو می‌گویند که روی تمامی بسته بندی‌ها اعمال می‌شود؛ یعنی در واقع لوگوی اصلی حفظ شده و فقط تغییراتی در راستای تغییر سلیقه مخاطبین و مشتریان روی لوگوی محصولات صورت می‌گیرد.

چرا بسته بندی نیاز به درج لوگو دارد؟

یکی از المان‌های مهمی که حتما باید روی بسته بندی‌ها چاپ شود، لوگو یا همان نشان تجاری است. لوگو بیان‌کننده شیوه کاری یک شرکت یا سازمان محسوب می‌شود که باید با دقت بالایی طراحی و چاپ شود. اگر روی بسته بندی محصولات، آرم یا نشان تجاری شرکت تولیدکننده محصول درج نشود، مشتری و خریدار نمی‌توانید با شرکت ارتباط برقرار کرده و آن را بشناسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
سفارش و طراحی لوگو با لوگوداک
سفارش و طراحی لوگو با لوگوداک

سفارش طراحی لوگو

هزینه طراحی لوگو

نمونه لوگو

موشن گرافیک