طراحی لوگو رستوران

طراحی لوگو برای رستوران و فست فودها به دلیل استقبال مردم تاثیر زیادی در برندسازی و شناساندن آن به مخاطبان دارد. هرجا که استقبال زیاد باشد بطبع رقابت هم زیاد می شود. طراحی لوگو از مهم ترین و ابتدایی ترین اقدام در جهت هویت بخشیدن به یک برند است. اگر شما به دنبال افتتاح فست فود و یا رستوران غذا خوری هستید باید گام های نخست را درست و اصولی بردارید و از یک تیم طراح حرفه ای بخواهید که یک لوگو اختصاصی برای شما طراحی کند.در این راستا تیم طراحی لوگو داک آماده خدمات و مشاوره رایگان به شما عزیزان است.

SAMPLE OF LOGO

نمونه کار لوگو

WHAT IS A LOGO

چرا طراحی لوگو با لوگوداک

کارشناس های طراحی لوگوی لوگوداک توانسته است طراح های حرفه ای را در کنار خود داشته باشد. کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک در زمینه رستوران با چندین برند فعالیت داشته باشند. کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک برای پیاده سازی لوگو موارد مختلفی را در نظر دارند. 

خلاقیت
دقت و ظرافت
تجربه و سابقه
قیمت مناسب
چرا طراحی لوگو رستوران
حبابی-4.بک-سفید-min
برند های معروف رستوران

چه برندهایی توسط لوگوداک طراحی شده است؟

مهدیس پیزا یکی از برندهای رستوران آلمانی است که طراحی لوگوی رستوران خود را به کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک سپرده است. رستوران مهدیس پیزا که فعالیت خود را در آلمان شروع کرده است لوگویی حرفه ای برای خود در نظر داشت که توسط طراحان لوگو پیاده سازی شد.  

برند های رستوران

چه برندهایی توسط مجموعه لوگوداک طراحی شده است؟

 واستا پاستا یکی از برندهایی است که در مشهد پاستا درست می کند. رستوران پاستای واستا پاستا از برندهای معروف پاستا در شهر مشهد است که طراحی لوگوی این مجموعه توسط کارشناس های طراحی لوگوداک پیاده سازی شده است. 

حبابی5-قسمت-دوم-مزیت--min
ویدئویی از ما

با مجموعه لوگوداک آشنا هستید؟ ویدیوی مربوطه را مشاهده کنید.

CORPORATE SERVICE

ما به رشد تجارت دیجیتال شما کمک می کنیم

برندهای متعددی از رستوران با مجموعه لوگوداک فعالیت کرده اند. در این بخش به برخی از نظرات مشتریان و صاحبان مجموعه اشاره کرده ایم.

علی
علی

مدیر رستوران

همکاری با لوگوداک بسیار عالی بود. پروژه طراحی لوگو رستوران مجموعه ما به خوبی انجام شد. 

محسن ترابی
محسن ترابی

مدیر مجموعه

طراحی لوگوی رستوران ما در آلمان به خوبی انجام شد و طراحی حرفه ای داشت. ممنونم از کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک 

WHAT IS A LOGO DESIGN

طراحی لوگو رستوران ایتالیایی

امروزه رستوران های ایتالیایی زیادی در سطح شهر و کشور هستند که نیاز به یک لوگوی جذاب و حرفه ای دارند. طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک برای رستوران های ایتالیایی بسیار حرفه ای خواهد بود. می توانید برای طراحی لوگوی رستوران ایتالیایی خود با کارشناس های طراحی لوگو تماس بگیرید. 

6--بک-سفید-min
حبابی--بک-سفید-min
WHAT IS A LOGO DESIGN

سفارش طراحی لوگو رستوران

برای سفارش طراحی لوگوی رستوران می توانید با کارشناس های مجموعه لوگوداک تماس بگیرید یا در واتساپ پیامی بگذارید. قبل از سفارش طراحی بسته بندی می توانید با کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه لوگوداک تماس بگیرید و سفارش لوگوی خود را ثبت کنید. 

WHAT IS A LOGO DESIGN

مزیت همکاری با لوگوداک

عکاسی

مدیریت پروژه

طراحی برندینگ

عکاسی

WHAT IS A LOGO DESIGN

پادکست همکاری با لوگوداک

از ویژگی های یک طراحی لوگوی حرفه ای رستوران چه می دانید؟ پادکست زیر را گوش دهید!

پادکست همکاری لوگو رستوران
WHAT IS A LOGO DESIGN

مشتریان لوگو داک

لوگوداک چندین سال است که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کنند. مشتریان طراحی لوگوی لوگوداک نه تنها برای لوگوی رستوران خود، بلکه برای مواردی مانند دستگاه حضور و غیاب هم لوگو طراحی شده است. 

لوگو برگ
لوگو آنتن
لوگو قفل
لوگو گل
لوگو پیتزا
لوگو آتش
حبابی-پادکست2-min

در علم روانشناسی رنگهای گرم مثل قرمز و نارنجی و زرد هیجان و انرژی را به انسان منتقل می کنند. دانستن این موضوع کمک می‌کند که در طراحی لوگو و همچنین دکور رستوران از رنگهای گرم استفاده شود زیرا باعث افزایش اشتها و هیجان مشتریان می گردد

براساس تحقیقات انجام گرفته بر روی مشتریان تاثیری که طراحی لوگو بر افزایش مشتری و درآمد دارد، بسیار ملموس است. افرادی که مداوم با غذاهای آماده سروکار دارند اذعان داشتند که یک لوگو اختصاصی باعث می شود مردم اعتماد بیشتری به برند رستوران داشته باشند.

CORPORATE SERVICE

جدیدترین مقالات در لوگوداک

طراحی لوگو رستوران (Restaurant logo designطراحی لوگو آشپزخانه یا ساخت لوگوی رستوران یکی از انواع طراحی لوگو است. طراح لوگو رستوران با استفاده از نرم افزارهای طراحی لوگو که می‌تواند برای ساخت لوگو صنایع غذایی، مانند نرم افزار طراحی گرافیک فتوشاپ، نرم افزار طراحی ایلاستریتور، نرم افزار گرافیکی کورل و طراحی لوگو در تلفن همراه مانند کانوا و… فرآیند طراحی و ساخت لوگو برای یک رستوران یا یه مجوعه فروش غذا را انجام می‌دهد.

اگر مشغول مطالعه این صفحه هستید یا یک طراح هستید که به دنبال یافتن مسیر درست برای طراحی لوگو رستوران و راهنمای جامع طراحی لوگو هستید یا صاحب یک رستوران که به فکر طراحی لوگو برای کسب‌وکار خودتان هستید.

در هر دو صورت خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک شایانی کند که در مسیر درست قرار بگیرید.

دانستن اینکه چگونه داشتن یک لوگو برای رستوران ما تاثیرگذار است و یا برای طراحی اصولی لوگو رستوران و آشپزخانه چه مراحلی را باید طی کرد برای شناخته شدن برند رستوران شما بسیار اثر گذار است.

در ساخت لوگوی رستورانی نکات متفاوتی از جمله سبک رستوران، رنگ‌های به کار گرفته شده، فونت و المان‌های استفاده شده بسیار مهم و حیاتی است که در ادامه به بررسی جزئیات این موارد می‌پردازیم.

آیا داشتن لوگو برای یک رستوران اثرگذار است؟

هزینه پیاده سازی لوگو رستوران چقدر می‌شود؟ داشتن یک لوگوی خاص و منحصربه‌فرد از مهم‌ترین اقدامات لازم و ضروری برای پیشرفت در هر کسب‌وکاری است مهم نیست رستوران آنلاین باشد، یک رستوران محلی باشد یا یک رستوران خارجی باشد و یا این لوگو را برای روی کارت ویزیت میخواهید یا قصد طراحی لوگو منوی رستوران را دارید چون تأثیری که تصویر در ذهن مخاطبین دارد به‌مراتب خیلی زیاد است. اینکه مخاطب آرم تجاری رستوران شما را در گوشه‌های رستوران مشاهده کند می‌تواند ذهنیت خیلی خوبی از برند شما به او القا کند.

أصول طراحی لوگو برای رستوران

در طراحی گرافیک برای اینکه بتوانیم به هدف دلخواه برسیم و بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنیم باید در مسیر درستی حرکت کنیم. طراحی لوگو هم از این قاعده مستثنی نیست و باید به جزئیات و ویژگی‌های طراحی لوگو برای رستوران توجه کرد. طراحی لوگو مجموعه رستوران‌ها شامل موارد بسیار زیادی هست که می‌تواند اثرگذاری را چندین برابر کند و یا ذهنیت بدی به مخاطبین القا کند. پس در هنگام طراحی باید با سایر ایده طراحی لوگو رستوران آشنا باشید و نقاط قوت و نقاط ضعف آن را بدانید و سعید کنید از تجربه آنها در پیاده‌سازی لوگو خود استفاده کنید.

در ادامه این مقاله به‌صورت خیلی جامع درمورد نکات مهم و ضروری در ساخت و تولید لوگو رستوران صحبت می‌کنیم.

۸  اصل طراحی تخصصی لوگو رستوران

هشت نکته کلی برای ساخت یک لوگو برای مجموعه رستوران وجود دارد که توجه به آن می‌تواند کارکرد مناسبی را برای لوگو و مجموعه به وجود آورد. شناخت رستوران، تحلیل رقبا، شناخت مخاطبین، در نظر گرفتن علم روانشناسی در ساخت لوگو، ایده یابی، نظر سنجی از مخاطبان و… است.

شناخت کامل برند رستوران

شناخت دقیق اینکه تو چه زمینه به‌صورت تخصصی کار می‌کنید، چه مخاطبین دارید و علایق آنها چیست و برند شما برای چه هدفی فعالیت می‌کند برای طراحی لوگو صنایع غذایی خیلی اثرگذار است.

تحلیل طراحی لوگوهای رستوران رقبا

برای اینکه بتوانیم ایده لوگو خاص و منحصربه‌فردی داشته باشیم باید بدانیم رقبای اصلی ما از چه پارامترهایی استفاده می‌کنند لوگو آنها دارای چه ویژگی‌هایی است همچنین در تاریخچه طراحی لوگو رستوران‌های معروف دنیا چه نقاط ضعف و چه نقاط قوتی وجود دارد و از تجربه شکست یا موفقیت آنها در ساخت و طراحی لوگو رستوران خود استفاده کنیم.

شناخت کامل و جزئیات مخاطبین قدم مهم در انتخاب طراحی لوگو

شاید پیش خود فکر کنید که شناخت مخاطب به طراحی لوگو چه ارتباطی دارد اما باید بدانید که تمم کارهایی که مرتبط با برندسازی است چه برند یک کمپانی صنعتی و چه برند یک رستوران شناخت مخاطب اثر بسیار زیادی دارد که در طراحی لوگو هم این موضوع مستثنی نیست. اینکه بدانید چه قشری از جامعه مخاطبین در چه رده سنی با چه سلیقه‌ای و از چه فرهنگی به رستوران شما مراجعه می‌کنند کمک می‌کند که بتوانید لوگوی مناسب‌تری را طراحی کنید.

درنظرگرفتن علم روان‌شناسی در طراحی لوگو

استفاده از علم روان‌شناسی در طراحی لوگو می‌تواند ترتیب اثر رو چندبرابر کند. شما با شناخت روان‌شناسی رنگ‌ها، اشکال، سایز و … می‍توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

استفاده از ایده‌های جدید و خلاقیت در طراحی لوگو رستوران

از داشتن ایده زیاد نترسید، از اینکه لوگوهای زیادی رو کنار هم بچینید با رنگ‌های مختلف تست کنید واهمه نداشته باشید در نهایت این طوفان فکری باعث می‌شود بهترین نتیجه رو بگیرید. اینکه یک ایده لوگو رستوران سنتی با اسم باشد یا با عکس می‌تواند لوگوی جالبی از آب دربیاید.

انتخاب دقیق جزئیات برای طراحی لوگو رستوران جالب

بررسی و قراردادن همه چیز در قالب یک تصویر شاید کار خیلی سختی باشد ولی با تفکیک و مشخص‌کردن جزئیات طراحی یک لوگو یعنی نوع لوگو، رنگ، فونت، سبک،  نماد و… می‌توانید

سختی این کار را کاهش بدهید.

پویا بودن لوگو رستوران غذا

در نهایت شما باید لوگویی طراحی کنید که دیرتر منقضی بشود و همیشه به‌روز و جدید باشد همچنین قابلیت تغییر داشته باشد. گاهی اوقات در طی زمان لوگو تازگی خودرا از دست می‌دهد و به چشم مخاطب خسته‌کننده به نظر می‌آید و در آنجا باید به فکر ری دیزاین لوگو باشید هرچند که در پیاده‌سازی مجدد لوگو باید طوری باشد که قدمت خود را حفظ کند تا یادآور همیشگی برای مخاطبین باشد.

نظرسنجی در ساخت  لوگو برای آشپزخانه

بعد از اینکه تمام نکات را بررسی کردید و فهمیدید دقیقاً چه چیزی می‌خواهید، نمونه طراحی لوگو رستوران را طراحی کرده و از دیگران بخواهید که درمورد طراحی لوگو رستوران جدید نظر بدهند و در راستای بهترشدن  آن به شما پیشنهاد بدهند.

این پیشنهادها می‌تواند راهی باشد که از چشم مخاطبین ایده لوگو رستوران جالب به ذهنتان خطور کند و بتوانید بهترین لوگو را طراحی کنید.

انواع طراحی لوگو رستوران

لوگوهای رستورانی می‌تواند بر اساس موارد و پارامترهای گوناگونی دسته‌بندی شود. به‌عنوان‌مثال لوگوی رستوران دریایی با لوگوی یک رستوران غذای سنتی باید دارای تفاوت‌هایی باشد. رعایت کردن این موارد در زمان طراحی لوگوی رستورانی باعث می‌شود که مخاطب در مدت‌زمان کوتاهی معنا و مفهوم لوگوی شما را متوجه شود.

شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش قضیه طراحی لوگو برمی‌گردد به شناخت برند خودتان و اینکه دقیقاً چه هدفی دارید. در ادامه به برسی این جزئیات می‌پردازیم.

انواع لوگوهای رستورانی بر اساس سبک غذا

طراحی لوگو پارامترهای مختلفی رو شامل می‌شود که این پارامترها بر اساس ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن  برند مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار در ساخت لوگو رستورانی نوع سبک رستوران است. اینکه لوگوی شما برای چه مدل رستوران طراحی می‌شود از مهم‌ترین نکات اصلی پیاده‌سازی لوگو است. در ادامه به بررسی مدل‌های مختلف رستوران‌ها می‌پردازیم.

لوگو رستوران دریایی

شاید ماهی و میگو در همه رستوران‌ها پیدا شود، اما صدف و سوشی و خرچنگ در هر رستورانی نیست و فقط رستوران‌های دریایی دارد. اگر شما صاحب یک رستوران دریایی هستید که انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کنید، کافی است از المان‌ها و شیپ‌هایی در لوگوی خود استفاده کنید که نمادی از دریا، آب، سرزندگی دریا و این موارد داشته باشد به طور مثال می‌توانید از نمادهای دریا، کشتی، لنگر، خرچنگ و … در طراحی لوگو رستوران دریایی خود استفاده کنید.

به این صورت می‌توان گفت که لوگوی رستوران دریایی شما از جذابیت خاصی برخوردار خواهد شد و همچنین باعث می‌شود که کسب‌وکار شما تنها با دیده‌شدن لوگوی آن به نمایش گذاشته شود.

ساخت لوگوی رستوران سنتی

ذائقه ما ایرانی‌ها مخصوصاً قدیمی‌ترها این است که بیشتر از خوردن غذاهای سنتی و اصیل ایرانی در یک فضای باز دنج و گرم و خوش‌آب‌وهوا در کنار خانواده لذت ببرند به همین دلیل میزان اهمیت برندسازی و طراحی لوگو رستوران‌های سنتی بسیار بااهمیت است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

معمولاً در پیاده سازی لوگو رستوران‌های سنتی المان‌های سنتی مثل کلاه آشپزی، شخصیت‌های بامزه گرافیکی، سرآشپز و … استفاده می‌کنند.

رستوران‌های غذاهای رژیمی و ارگانیک

باتوجه‌به اینکه اکثر قشر جوان جامعه به سمت خوردن غذاهای سالم و ارگانیک روی آوردند، رشد  رستوران‌ها رژیمی هم‌افزایش پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شناسایی این‌گونه رستوران‌ها لوگو برجسته و متفاوت است.

معمولاً در طراحی لوگو رستوران‌های رژیمی و ارگانیک از نمادهایی مثل سبزیجات که نشان‌دهنده سلامتی است، استفاده می‌شود.

ساخت لوگوی رستوران‌های پیتزا و فست‌فود

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در هفته یا در ماه سمت رستوران‌های فست‌فود نرود و تعداد این‌گونه رستوران‌ها در شهر زیاد و رقابت شدیدی بین آنها در جریان است. یکی از وجه تمایزات این رستوران‌ها طراحی لوگو خاص و خلاقانه است. برای طراحی لوگو رستوران‌های پیتزا و فست‌فود می‌توانید از نمادهای سرعت، آتش یا از مواد غذایی مثل مرغ، سیب‌زمینی و غیره استفاده کرد و به طور کامل در پیاده‌سازی آرم تجاری رستوران‌های فست‌فودی دست شما باز است.

پیاده‌سازی لوگو رستوران‌های لاکچری

این رستوران که معمولاً برای قشر پول‌دار جامعه راه‌اندازی شده است نیاز دارد از المان‌های لوکس و خاصی استفاده بشود مثل  ساختمان لوکس، دکور مدرن، میز و صندلی، لوازم پذیرایی باکیفیت، تیم گارسون آموزش‌دیده و … که بتواند در چشم مخاطبین خود جلوه کند.

به طبع طراحی لوگو رستوران‌های لاکچری هم باید با این المان‌ها همخوانی داشته باشد. اگر رستوران لوکس شما مدرن و مینیمال هست می‌توانید از لوگوهای مینیمال استفاده کنید و اگر تم لوکس و عیونی دارد از لوگوهای لوکس استفاده کنید.

ساخت و تولید لوگوی حرفه‌ای آشپزخانه و غذای خانگی

این روزها اکثر مرد و زن شاغل هستند و کمتر کسی وقت آشپزی دارد از طرفی خوردن غذاهای یکنواخت رستوران که شامل چند نوع کباب می‌شود می‌تواند برای افراد خسته‌کننده باشد. به همین دلیل رشد این مدل آشپزخانه‌ها و غذاهای خانگی با افزایش زیادی روبه‌رو بوده. این نمونه رستوران‌ها چون مخاطب حضوری ندارد و معمولاً از طریق ارسال غذا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند باید وسواس زیادی در طراحی لوگو غذای خانگی داشته باشید، چراکه می‌توان از لوگوی رستوران اشپزخانه در جاهای مختلف محصول از جمله بسته‌بندی، پاکت، فاکتور، پیک و … استفاده کرد و در ذهن مخاطب ماندگار شد.

گونه‌های مختلف طراحی  لوگوهای رستورانی بر اساس ملیت

یکی از راه‌های گسترش فرهنگ سایر کشورها نشان‌دادن غذاهای مرسوم آن کشور است. همان‌طور که کشور ما غذاهای سنتی و غنی دارد که برای خیلی از افراد جهان جذاب و جالب است غذاهای سایر کشورها نیز ممکنه برای ما جالب باشد. معمولاً رستوران‌های ملی با داشتن رنگ دکور و لوگوهای منحصربه‌فرد  از دیگران متمایز می‌شوند و در چشم مخاطبین جلوه می‌کند.

از نمونه رستوران‌های ملی رایج در کشور می‌شود به رستوران‌های زیر اشاره کرد:

طراحی لوگو رستوران مکزیکی

وقتی اسم غذای مکزیکی می‌شنوید چه چیزی در ذهنتان خطور می‌کند؟ قطعاً ذرت مکزیکی تند؛ اما فقط این نیست. غذاهای مکزیکی به دلیل استفاده از انواع فلفل‌های رنگی و ذرت غذاهای رنگی و شادی دارند. در طراحی لوگو رستوران مکزیکی می‌توانید از پارامترهای مختلفی مثل فلفل، ذرت، آتش استفاده کنید حتی استفاده از لباس های آنها مثل کلاه و لباس‌های کابویی هم می‌تواند ایده خوبی باشد.

ساخت لوگوی رستوران هندی

غذاهای هندی به دلیل استفاده از ادویه‌های زیاد به‌تندی و تیزی معروف است و از طرفی فیل هم نماد کشور هند محسوب می‌شود به همین دلیل در طراحی لوگو رستوران‌های هندی از نمادهای فیل و آتش بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پیاده‌سازی لوگو رستوران مدیترانه‌ای

منظور از این نوع رستوران‌هایی هستند که در حاشیه دریای مدیترانه هستند و نماد غالب این نوع رستوران‌ها زیتون و برگ زیتون است به همین دلیل در طراحی لوگو رستوران‌های مدیترانه‌ای از این نمادها استفاده می‌کنند.

طراحی لوگو رستوران ایتالیایی

کمتر منوی رستورانی وجود دارد که اسم غذایی ایتالیایی نداشته باشد و باید بدانید تاریخچه خیلی از غذاها مثل پاستا کشور ایتالیا است و در کشورها طرف‌داران زیادی دارد. همه ما کشور ایتالیا را به پرچم آن می‌شناسیم به همین دلیل  معمولاً برای طراحی لوگو رستوران‌ ایتالیایی از رنگ‌های سبز و قرمز که در پرچم آنهاست استفاده می‌شود.

پیاده‌سازی لوگو رستوران عربی

به دلیل مجاورت کشور ما با کشورهای عربی و نزدیکی فرهنگ ما با آنها، رشد و گسترش رستوران‌های عربی افزایش بیش‌ازپیش داشته است. برای طراحی لوگوی رستوران عربی معمولاً از نوع تایپی استفاده می‌کنند و مخاطب با دیدن لوگو این نوع رستوران متوجه می‌شود که در این رستوران غذاهای عربی سرو می‌شود. البته از عکس غذاهای معروف عربی هم کم‌وبیش استفاده می‌شود.

پیاده‌سازی لوگو رستوران چینی

با شنیدن اسم چین یاد چه چیزی میفتید؟ اژدها و لباس‌های خاص در مراسم‌های بزرگ چیزی است که همه ما در فیلم‌ها دیده‌ایم. به همین  دلیل استفاده از اژدها، چوب غذاخوری و اسم رستوران به زبان چینی در طراحی لوگو رستوران‌ چینی بسیار رایج هست.

پیاده‌سازی لوگو رستوران بر پایه آیکون

در طراحی لوگو رستوران‌های مختلف از المان‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هرکدام نشان‌دهنده نماد خاصی هستند و کاربردهای مختلفی دارد به طور مثال:

آیکون کلاه سرآشپز در طراحی لوگو

این نماد در لوگو به مخاطب این پیام  را می‌رساند که تو این رستوران یک سرآشپز ماهر غذای شما را تهیه می‌کند.

آیکون کارد و چنگال در پیاده‌سازی لوگو

این آیکون نماد ظرافت است و معمولاً در این رستوران میزها با ظروف پذیرایی به‌صورت منظم و چیده شده‌اند به همین دلیل استفاده از این آیکون در طراحی لوگوهای رستوران نشان‌دهنده نظم و ظرافت است.

آیکون ظروف سرو غذا در طراحی لوگو

استفاده از این آیکون در ساخت لوگوی رستوران نشان‌دهنده غذای گرم و تازه است.

آیکون‌های غذاهای دریایی طراحی لوگو

آیکون‌هایی مثل کشتی، لنگر، ماهی، خرچنگ و … به مخاطب این پیام را می‌رساند که در این رستوران غذاهای دریایی تازه صید شده است و طراحی این لوگوها برای رستوران‌های دریایی حس تازگی را به مخاطبین منتقل می‌کند.

آیکون چوب غذای چینی طراحی لوگو

از چاپ استیک در ساخت لوگو رستوران چینی، رستوران کره‌ای و رستوران ژاپنی استفاده می‌شود.

آیکون قهوه طراحی لوگو

این آیکون که بیشتر در طراحی لوگو کافی‌شاپ‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد اشتیاق مخاطب را برای نوشیدن یک فنجان قهوه دوچندان می‌کند.

اهمیت رنگ‌ها در طراحی لوگو برای رستوران

یکی از مهم‌ترین پارامترهای طراحی لوگو، استفاده از رنگ است شاید کم‌اهمیت به نظر برسد اما به‌مرورزمان تأثیر زیادی بر ذهن مخاطب دارد. رنگ لوگو رستوران می‌تواند ترکیبی از رنگ غذای بشقاب ما باشد که معمولاً طیف رنگی قرمز و قهوه‌ای، زرد و نارنجی، سبز و آبی  هستند.

همان‌طور که می‌دانید این رنگ‌ها در طراحی لوگو هرکدام معنی و مفهوم خاص خودشان را دارند و هرکدام در جایگاه متفاوتی کاربرد دارند. در ادامه این مقاله به روان‌شناسی رنگ‌ها و کاربردشان در طراحی لوگو رستوران می‌پردازیم.

استفاده از رنگ قرمز و قهوه‌ای  در طراحی لوگو برای آشپزخانه

کمتر لوگوی رستوران  رو به‌خاطر داریم که از رنگ قرمز استفاده نکرده نباشد! این رنگ نماد احساسات، انگیزه، پویایی و تحرک است و معمولاً برای کسانی استفاده می‌شود که مخاطبین جوان دارند.
در طراحی لوگو رستوران و فست‌فودها از رنگ قرمز برای انتقال سرعت استفاده می‌کنند و همچنین به دلیل اینکه رنگ غالب غذاهای گوشتی؛ قرمز است پس می‌تواند نشان‌دهنده طعم غذا باشد.
رنگ قهوه‌ای در واقع همان قرمز تیره است که تداعی رنگ گوشت است همچنین ویژگی این رنگ این است که به لوگو جدیت می‌بخشد همچنین نشان‌دهنده قدمت نیز هست. طیف رنگ قهوه‌ای نشان‌دهنده رنگ چوب و هیزم است و بیشتر برای طراحی لوگوی رستوران‌های سنتی و لوگو رستوران ایرانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از رنگ زرد و نارنجی در طراحی لوگو

در روان‌شناسی رنگ‌ها، رنگ زردرنگ شاد و انرژی‌بخش است و می‌تواند فضای گرم و صمیمی را به محیط ببخشد. همچنین این رنگ می‌تواند خیلی سریع توسط چشم مخاطب جذب بشود به همین دلیل هست که در علائم راهنمایی‌ورانندگی هم از رنگ زرد برای اخطار استفاده می‌کنند بنابراین استفاده از آن در طراحی لوگو رستوران و تالار بی لطف نیست.

رنگ نارنجی ترکیبی از رنگ زرد و قرمز است به همین دلیل ویژگی‌های مشترک این دورنگ رو به ارث برده است رنگ نارنجی نماد رنگ آتش است و به همین دلیل برای غذاهای برشته و تنوری بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از رنگ آبی در پیاده‌سازی لوگو رستوران

رنگ آبی نماد آرامش، هوش و اعتماد است به همین دلیل طراح لوگو بیشتر از این رنگ برای طراحی‌های خود استفاده می‌کنند.

در لوگوهای رستوران‌های دریایی رنگ آبی نشان‌دهنده اقیانوس است و از این رنگ استفاده می‌کنند تا نشان بدهند که غذاها از دل دریا آمده است.

استفاده از رنگ سبز در طراحی لوگو

  رنگ سبز نماد طبیعت، رشد و توسعه است و در طراحی لوگو صنایع غذایی برای ارگانیک بودن و سالم بودن غذا از این رنگ استفاده می‌کنند. برای طراحی لوگو رستوران شیک نباید از این رنگ غافل شد.

استفاده از رنگ مشکی در طراحی لوگو  

با دیدن رنگ مشکی برندهای مدرن و لوکس به‌خاطر خواهد آمد. هیچ‌چیز به‌اندازه طراحی لوگو رستوران به صورت مینیمال و مشکی نمی‌تواند فضای یک رستوران مدرن را به رخ بکشد

انتخاب فونت لوگو رستورانی

طراحی لوگو جزئیات متفاوتی دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. در مدل‌هایی از لوگو که از نوع تایپی یا ترکیبی هستند استفاده از فونت مناسب خیلی مهم و تأثیرگذار است.

به دلیل رقابت شدید در حوزه صنعت مواد غذایی باید از تمام پارامترهای اثرگذار بر مخاطب به نحوه احسن استفاده کرد و بهره برد. استفاده از لوگوهای تایپی یا متن نوشته به دلیل تأثیر بیشتر بر مخاطب این امر را محقق می‌کند.

فونت لوگو رستوران معمولاً به روش‌های مختلفی انتخاب می‌شود ازجمله:

انتخاب فونت بر اساس نوع غذا

در این انتخاب طراح لوگو رستوران از یک فونت ظریف برای اشاره به غذایی که در رستوران سرو می‌شود استفاده می‌کند.

انتخاب فونت لوگوی رستورانی بر اساس ملیت

همان‌طور که در قبل‌تر درمورد رستوران‌های ملی گفتیم استفاده از نام رستوران در پیاده‌سازی لوگو رستوران به همان زبان می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد البته باید این نکته را در نظر گرفت که فونت باید خوانا و زیبا باشد.

انتخاب فونت بر اساس سبک

معمولاً خود فونت‌ها دارای یک سبکی هستند توجه به این سبک می‌تواند در جاها مختلف استفاده بشود. مثلاً برای طراحی لوگو رستوران‌های سنتی از فونت‌های کلاسیک و برای رستوران‌های مدرن از فونت‌های مینیمال استفاده کرد.

انتخاب فونت‌های دست‌نویس

بعضی جاها دیدیم از فونت‌های دست‌نویس استفاده می‌کنند این کار علاوه بر اینکه می‌تواند به شکل ویژه‌ای هویت برند را نشان بدهد، در صورت خوانا نبودن می‌تواند در رساندن هدف به مخاطب کار پرریسکی باشد.

شما می‌توانید برای اطلاع جزئیات قرارداد طراحی لوگو و همچنین ثبت سفارش طراحی لوگو با تیم لوگو داک تماس بگیرید.

آنچه در مقاله ساخت لوگوی آشپزخانه خواندید

نقطه شروع ایده‌پردازی طراحی لوگو مناسب شناخت دقیق برند رستوران است. توجه به سبک، فضا، دکور، نوع غذا، مخاطب، قیمت، المان‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد، رنگ‌های که نشان‌دهنده حس رستوران باشد همگی کمک می‌کند تا یک لوگو جذاب داشته باشید.
یک لوگو ایده‌آل می‌تواند ارتباط قوی بین برند و مخاطب برقرار کند که باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود به همین دلیل شناخت دقیق مشتری که قرار است از خدمات شما استفاده کند بسیار مهم است.

لوگو شما در صورتی در میان رقبا می‌درخشد که بدانید چه هدفی دارید، در چه بازاری رقابت می‌کنید، سایر رقیب‌ها چه لوگوهایی دارند و بتوانید تمام ویژگی‌های ذکر شده را در قالب یک لوگو پیاده‌سازی کنید و این نکته را فراموش نکنید که تمام این کارها با مشورت با یک تیم باتجربه بسیار کارسازتر خواهد شد.

4.2/5 - (5 امتیاز)