طراحی لوگو بیمه (Insurance logo design) که برای شرکت‌های بیمه طراحی می‌شود یکی از راه‌های اثرگذار آن شرکت بیمه در ذهن مخاطبین است. در واقع لوگو بیمه نشانه گرافیکی یا نماد یک شرکت بیمه است که در مورد آن کسب‌وکار توضیح می‌دهد. طراحی لوگو شرکت بیمه را می‌توان با نرم‌افزارهای دیزاین لوگو انجام داد مثل نرم‌افزار فوتوشاپ، نرم‌افزار ایلاستریتور و کورل دراو و… پیاده سازی کرد.

این نکته را نیز به‌خاطر داشته باشید که طراحی و پیاده سازی لوگوی بیمه از اصول خاصی پیروی می‌کند مثل انتخاب رنگ، انتخاب فونت، انتخاب المان و … که در ادامه به بررسی این مطالب می‌پردازیم.

چرا داشتن لوگو شرکت بیمه ضروری است؟

طراحی لوگوی بیمه یکی از راه‌های رساندن پیام و ماندگاری در ذهن مخاطبین است. در جامعه امروزی به دلایل مختلفی گاهی مجبور هستیم از خدمات بیمه استفاده کنیم و گاهی به‌خاطر حفظ اطمینان و جلوگیری از خسارت به شرکت‌های بیمه نیاز پیدا می‌کنیم. اما به کدام شرکت بیمه؟ شرکت‌های مختلفی با اسامی و خدمات مختلف با نمایندگی بیمه و شعب بیمه در سراسر کشور و در اکثر شهرهای کوچک و بزرگ مشغول به کار هستند که مخاطبین هیچ تصویری از این شرکت‌ها در ذهن ندارند و فقط ممکن است تعدادی از خدمات و عملکردها را به‌خاطر داشته باشند و مشتریان نتوانند بین شما و رقیبان تمایز قائل شوند. اینجاست که تولید لوگو یک‌ قدم بسیار مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان است.این کار معمولاً از طریق تبلیغات باتوجه‌به برندسازی و هویت بصری یا طراحی آرم و لوگو برای به یاد ماندن در ذهن مخاطبین انجام می‌شود پس از میزان اهمیت طراحی لوگو بیمه غافل نشوید و سعی کنید با کمک یک تیم باتجربه و خلاق این کار را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید.

لوگوی شرکت بیمه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشتریان برای حفظ آرامش خاطر و اطمینان از حفظ سرمایه به شرکت بیمه مراجعه می‌کنند بنابراین شرکت شما باید این حس را به مشتری القا کند و باید بدانید با داشتن یک لوگو بیمه مناسب مشتری متوجه میزان اعتباز و امنیت شما خواهد شد؛ بنابراین اولین قدم در بازاریابی بیمه داشتن و ساختن یک برند قوی است.

معمولاً مشتریان سرمایه‌های مختلفی را بیمه می‌کنند از جمله خانه، زمین، طلا، ماشین، سلامت، آینده فرزندان و… که هرکدام از اینها معنا و مفهوم خاص خودشان را دارند. البته بعضی از شرکت‌های بیمه به‌صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت می‌کنند یا شاخه‌های مختلفی دارند که این شاخه ها را از هم جدا کرده‌اند و یک لوگو واحد دارند در هر صورت طراحی لوگو بیمه باید به‌گونه‌ای باشد که تمام ویژگی‌ها و اهداف را بیان کند.

قبل از طراحی لوگو چه کاری باید انجام داد؟

یکی از مهم‌ترین اقدامات در هر زمینه مرتبط با برندسازی  و کارهای که بر برندسازی تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم دارد، بررسی رقیبان است. اینکه رقبا از چه نماد، فونت و رنگی استفاده کردن و آیا موفق بوده‌اند یا نه در پیشرفت ما بسیار اثرگذار خواهند بود. البته اشتباه برداشت نکنید این به این معنی نیست که از روی آنها کپی کنید این تنها به این دلیل است که با دیدن لوگوهای شرکت بیمه بیشتر ذهن شما خلاق‌تر خواهد بود و می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و از پارامترهای مناسب‌تری برای طراحی لوگو شرکت بیمه خود استفاده کنید.

اصول طراحی لوگو بیمه چه چیز هایی است؟
در طراحی هر چیزی یک سری اصولی دارد که با رعایت کردن این موارد می‌توانید نتیجه مطلوب‌تر را بگیرید. پیاده سازی لوگو شرکت بیمه هم از این قائده مستثنی نیست که در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم:

حفظ سادگی لوگو شرکت بیمه

یک جمله معرف هست که بیان می‌کند زیبایی در سادگی است. در ساخت لوگو بیمه حرفه‌ای هم ساده و قابل‌درک بودن از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولاً مخاطبین ما قشر متفاوت با میزان سواد و علم متفاوتی است لوگوی ما به‌گونه‌ای باشد که توسط هر شخصی با هر سطح از سواد قابل‌درک و خوانا باشد.

انتخاب فونت مناسب در پیاده‌سازی لوگو بیمه

استفاده از فونت مناسب در مدل سازی لوگو بسیار مهم است؛ مخصوصاً لوگوهایی که ترکیبی هستند. همان‌طور که گفته شد مخاطب شما از قشر متفاوتی هستند و باید لوگو شما از نظر نوشتاری خوانایی مناسب را داشته باشد

انتخاب رنگ در طراحی لوگو بیمه

تأثیری که رنگ بر ذهن مخاطب دارد از دیگر پارامترها از اهمیت بیشتری برخوردار است.  استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها در طراحی لوگو شرکت بیمه بسیار ضروری است و باید از پالت رنگی مناسبی در این کار استفاده کنیم. در واقع باید گفت با استفاده از هر رنگی خود حاوی پایم است.

انعطاف‌پذیری در پیاده سازی لوگوی بیمه

لوگوها معمولاً در جاها مختلفی استفاده می‌شوند از جمله سایت، بیلبورد تبلیغات، کاتالوگ، موشن، بروشور و… بنابراین بایددر پیاده سازی لوگو انعطاف‌پذیری و کیفیت لازم را جهت استفاده در مکان‌های مختلف داشته باشد.

طراحی قابل‌فهم و معنادار لوگوشرکت بیمه

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک لوگوی بیمه معنادار بودن است که در طول طراحی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. تمام بار انتقال پیام به مخاطب از طریق تبلیغات به دوش لوگو خواهد بود و مخاطب شمارا با لوگو شرکتتان یادآور می‌شود؛ بنابراین اگر لوگوی شما بی‌معنی، مضحک و نامناسب باشد تأثیری به‌مراتب بدتر در ذهن مخاطب خواهد گذاشت که به سقوط شرکت شما منجر خواهد شد.

پیاده‌سازی لوگوی ماندگار برای بیمه

مهم‌ترین هدف هر شرکت ماندگاری اسم برند در ذهن مخاطب است. اینکه بعد از چند سال مخاطب به‌خوبی از شرکت یاد کند و همیشه گزینه اول مراجعه آن باشد. این کار راحت است مگر با برندسازی اصولی و مناسب که طراحی لوگو یکی از قدم‌های آن است.

منحصربه‌فرد بودن لوگو شرکت بیمه

یک از مهم‌ترین قدم‌های موفقیت در برندسازی منحصربه‌فرد بودن و بالاتر بودن از رقبا است. با داشتن یک لوگو خوب این امری محال نیست و می‌توانید به‌راحتی از دیگران رقیبان سبقت بگیرید.

از طریق لوگو بیمه تخصص خودتان را نشان دهید

بعضی از شرکت‌های بیمه در زمینه خاصی تخصص دارند و از دیگر رقیب‌هایشان متمایز هستند و مشتریان آن شرکت را با آن خدمت می‌شناسند بهتر است این تخصص در لوگوی شما نمایان باشد و مشتری با دیدن لوگوی شما به شما مراجعه کند

بهترین نوع طراحی لوگو شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه معمولاً مظهر اطمینان و آرامش خاطر مشتریان است و باید این هدف از طریق لوگو به مخاطبین منتقل پیدا کند. قطعاً استفاده ازطراحی لوگو تایپی ، لوگو تصویری و یا لوگو ترکیبی می‌تواند اثر بسیار زیادی در مشتریان داشته باشد و استفاده از فونت و سایز مناسب می‌تواند اثر آن را چندبرابر کند.

انتخاب بهترین المان در دیزاین لوگو بیمه

معمولاً لوگوی بیمه از یک نماد گرافیکی و نام شرکت ساخته می‌شود که نشان دهنده هدف و راه شرکت بیمه است.

شرکت‌ها بیمه در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که می‌توانند از نماد تخصص خود در طراحی لوگو استفاده کنند. برای مثال مدل‌سازی لوگوی سازمان و بیمه آتش‌سوزی و استفاده از نماد آتش، پیاده سازی بیمه بیکاری ازنمادهای جامعه و نیروی انسانی، طراحی و پیاده سازی آرم سلامت از استفاده از آناتومی بدن، مدل سازی لوگو شخص ثالث دیزاین لوگو بیمه بدنه و استفاده از ماشین و … همچنین نمادهای مانند دست، چتر، سقف، مجسمه آزادی، درخت، عقاب و کوه شاید مرتبط با تخصصی نباشد اما می‌تواند نماد مفهومی باشد که هدف شماست.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو شرکت بیمه

در طراحی لوگو شرکت‌های بیمه معمولاً از رنگ‌های آبی، قرمز، قهوه‌ای و سبز استفاده می‌کنند که هرکدام معنا و مفهوم خاصی دارند و شما باید طبق روان‌شناسی رنگ‌ها و هدفی که دارید از آنها استفاده کنید از آنها استفاده کنید و از اثر مستقیم آنها بر مخاطب غافل نشوید. به طور مثال رنگ ها هرکدام معنی و مفهوم متفاوتی دارند:

رنگ سفید در طراحی لوگو شرکت بیمه

سفید نماد پاکی و صداقت است و ناخودآگاه حس آرامش را به مخاطب منتقل می‌کند به همین دلیل معمولاً در محصولات بهداشتی و مراقبت سلامت از این رنگ استفاده می‌کنند شما می‌توانید برای پیاده سازی لوگو بیمه دندانپزشکی، بیمه سلامت، لوگو بیمه پزشکی استفاده کنید.

رنگ سفید در پیاده‌سازی لوگو شرکت بیمه
رنگ سیاه نماد قدرت است و به مشتریان این حس را القا می‌کند که در حال همکاری با یک شرکت معتبر و قدرتمند هستند و در تمام زمینه‌ها از تجربه زیادی برخوردار هستند. معمولاً در طراحی لوگو بیمه مسافرتی، بیمه صاحبان مشاغل و یا صاحبان خانه کاربردی است.

رنگ قرمز در طراحی لوگو بیمه

قرمز در طراحی نماد هیجان، شور و انگیزه است و برای مواردی کاربرد دارد که مردم برای آن هیجان و اشتیاق دارند مثل بیمه مسافرتی، بیمه اتومبیل.

استفاده از رنگ آبی در دیزاین لوگو شرکت بیمه

رنگ آبی نماد اعتماد، امنیت و اعتبار است و نشان می‌دهد که هر شرکتی با لوگو رنگ آبی بهترین عملکرد را دارد. معمولاً از رنگ آبی برای استفاده از دیزاین لوگو بیمه‌های صنعتی و بیمه‌های فناوری کاربرد دارد.

استفاده از رنگ زرد در ایجاد لوگو شرکت بیمه

زرد نماد خوشبختی و آرامش بوده  و مناسب برای طراحی لوگو بیمه اجاره‌کنندگان، صاحبان خانه و کارهای دوستانه است.

استفاده از رنگ سبز در ساخت لوگو شرکت بیمه

سبزرنگ سلامتی است و معمولاً در لوگوهایی که از زندگی حمایت و پشتیبانی می‌کند استفاده می‌شود مانند شرکت‌های بیمه فروش لوازم بهداشتی، درمانی و مسائل مربوط به آن است.

رنگ قهوه‌ای در طراحی لوگو شرکت‌های بیمه

قهوه‌ای نشان‌دهنده ثبات و قدمت است و برای ایجاد لوگو شرکت‌های معتبر و بزرگ بیمه می‌توان از آن استفاده کرد.

چگونه می‌توان برای یک شرکت بیمه لوگو طراحی کرد؟

طراحی لوگو تنوع زیادی دارد مانند ایجاد لوگو بیمه تامین اجتماعی، بیمه تجاری، بیمه جواهر، بیمه حوادث، بیمه عمر، بیمه کشاورزی، بیمه وکالت، بیمه ورزشی، بیمه و مالیات، بیمه نمایشگاه اتومبیل، بیمه روستایی، بیمه زنان خانه دار، بیمه بیکاری، بیمه زیورآلات و طلافروشی و… که برای داشتن یک لوگو می‌توانید از نرم‌افزارهای متفاوتی استفاده کنید. چه ساخت لوگوبیمه با سیستم کامپیوتری چه ساخت لوگوبیمه با گوشی همراه! قطعاً سطح کیفیت این دو باهم متفاوت است. طراحی لوگو با نرم‌افزارفوتوشاپ، ایلاستریتور یا کورل دراو قطعاً از سطح کیفیت بالایی برخوردار است و در انتخاب آبجکت می‌توانیم با دست و دلبازی انتخاب کنیم و لوگوهای پیچیده و حرفه‌ای رو تولید کنیم و با نرم‌افزارهای گوشی همراه مثل کانوا هم می‌توان لوگوی ساده و رایگان با المان‌های پیشنهادی و محدودتری طراحی کنیم.

البته سایت‌های آماده طراحی لوگو هم هستند که می‌توانید برای ساخت لوگو شرکت خود از آن استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید کسب‌وکار حرفه‌ای داشته باشید و روی  برندسازی تمرکز داشته‌باشید بهتر است از تیم‌های حرفه‌ای دیزاین لوگو برای این کار استفاده کنید چرا که با صرف هزینه معمولی می‌توانید بهترین نتیجه رو بگیرید. همچنین شما می توانید برای سفارش طراحی لوگو حرفه ای بیمه با همکاران ما در تماس باشید.

معروف‌ترین طراحی لوگو بیمه در ایران

قطعاً وقتی اسم شرکت بیمه را می‌شنوید یک سری شرکت‌های بیمه در ذهن شما یادآوری می‌شود که حتی اگر اسم آنها را ندانید تنها با دیدن لوگو شرکت بیمه مذکور خواهید فهمید که کدام شرکت است و در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کند.

 لوگو بیمه آسیا

آرم و لوگو بیمه آسیا در سال ۱۳۹۶ طراحی شده است که با دیدن لوگو متوجه کلمه آسیا خواهید شد. همچنین طراحی کلمه آسیا به شکل قفل است که خود قفل به تنهایی نماد امنیت و حفاظت است و استفاده از رنگ آبی نشان‌دهنده امنیت و استقامت است.

لوگو بیمه ایران

شرکت بیمه ایران قدیمی‌ترین شرکت بیمه که از سال ۱۳۱۴ تا به اکنون فعالیت دارد و کمتر کسی هست که اسم لوگوی بیمه ایران را نشنیده باشد. در طراحی لوگوبیمه ایران از نمادهای کوه و خورشید استفاده کرده است که نماد سرزمین باعث شده است برند بیمه ایران یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها بشود.

لوگو بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد نسبت به بیمه آسیا و ایران جدیدتر هست و در سال ۱۳۸۵ با تفکرهای جدید وارد این بازار شد و در حوزه های زیادی از جمله بیمه عمر، آتش‌سوزی، حوادث و… فعالیت می‌کند. همان‌طور که می‌دانید در طراحی لوگو بیمه پاسارگاد از طرح گل چند پر زرد استفاده شده است که نماد امنیت و آرامش است.

طراحی لوگو بیمه با تیم حرفه ای لوگوداک

در طراحی لوگو باید به نکات زیادی توجه کنید به طور خلاصه القا حس آرامش و امنیت خاطر به مشتریان و تمرکز روی برندسازی از طریق طراحی و تولید لوگو. استفاده از المان‌های مرتبط باهدف شرکت بیمه و روان‌شناسی رنگ‌ها نیز از مواردی هست که برای ایجاد لوگو باید آن توجه کرد. از دیگر نکات مهم برای ساخت لوگو درنظرگرفتن نوع دیزاین لوگو است که از نوع طراحی ترکیبی باشد یا تصویری و اینکه کدام یک بهتر است. در نهایت نمونه لوگوی شرکت بیمه‌های معروف را بررسی کردیم.

اگر به دنبال تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه دیزاین لوگو هستید پیشنهاد می‌کنم از نمونه‌های کارهای لوگو داک دیدن کنید در صورت تمایل به مشاوره و طراحی لوگوی بیمه و اطلاع  از قیمت طراحی لوگو با ما تماس بگیرید.